Wednesday, January 26, 2011

Pulp Fiction - Official Trailer [1994]


Pulp Fiction adalah salah satu daripada banyak2 movie yang telah aku tengok sejak awal 90an lagi. Mula-mula aku tak kenal pengarah ni (Quentin Tarantino), setelah aku diperkenalkan dengan karya-karya sebelumnya Reservoir Dogs(1992) akhirnya aku sentiasa mengikuti perkembagan dia ni. Lepas tu dia release pulak karya seperti Jackie Brown(1997), Kill Bill 1 & 2(2003-2004), Death Proof (2007) dan Inglourious Basterds (2009). Jalan ceritanya yang klasik menampilkan beberapa karekter dan dicampurkan pulak dengan elemen muzik 70an, Surfing serta country. Filem ini juga mengangkat semula karier John Travolta yang pudar kembali semula ke lime light. Seperti aku jangkakan, Samuel L Jackson dengan lakonan yang berkesan dicampurkan dengan adegan-adegan 'adults only' menambahkan lagi spice dalam cerita. Kepada sesiapa yang belum tengok cerita ni pergi lah cari mana-mana DVD vendor tapi kena tahan duduk sebab ceritanya dalam 3 jam.

No comments:

Post a Comment